Wednesday, November 15, 2006


PERTUBUHAN JAMAAH ISLAH MALAYSIA (JIM)


KENYATAAN MEDIA


1. PERHIMPUNAN PERWAKILAN NASIONAL 2006 (PPN 2006)

2. PERHIMPUNAN PERWAKILAN WANITA NASIONAL 2006 (PPWN)

3. KARNIVAL JIM BERSAMA MASYARAKAT 2006


Assalamu’alaikum.

Sukacita dimaklumkan bahawa Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM) akan mengadakan Perhimpunan Perwakilan Nasional 2006 pada 25 dan 26 November 2006 (Sabtu dan Ahad) di Kompleks Darul Puteri, Cheras, Kuala Lumpur. Perhimpunan tahunan ini akan melibatkan pimpinan, perwakilan dan pemerhati di peringkat pusat, negeri dan daerah. Perhimpunan kali ini bertemakan: “Menggembleng Ummah Memperjuangkan Syariah”. Presiden JIM, Tuan Haji Zaid Kamaruddin akan menyampaikan Ucapan Dasar dengan tajuk seperti tema di atas pada pagi Sabtu 25 November 2006 (Sabtu).

Kami juga ingin memaklumkan bahawa Perhimpunan Perwakilan Wanita Nasional 2006 akan diadakan sehari sebelum itu, iaitu pada 24 November 2006 (Jumaat) di tempat yang sama. Tema Perhimpunan Perwakilan Wanita Nasional pada tahun ini adalah: “Menggarap Pembangunan Modal Insan Berkualiti”. Ketua Wanita JIM, Prof Madya Dr Harlina Halizah Hj Siraj akan menyampaikan Ucapan Dasar dengan tajuk seperti tema di atas pada pagi Jumaat, 25 November 2006.

Serentak dengan perhimpunan ini, kami juga akan mengadakan “Karnival JIM Bersama Masyarakat”. Terdapat banyak acara menarik yang akan diadakan sepanjang karnival ini. Antara acara yang akan berlangsung sepanjang karnival tiga hari ini adalah:


  • Pameran aktiviti-aktiviti JIM. Para pengunjung akan berpeluang mengenali JIM dengan lebih dekat

  • Kaunter Khidmat Kesihatan

  • Kaunter Khidmat Guaman

  • Gerai-gerai jualan pelbagai barangan

  • Enam sesi perkongsian interaktif dengan pelbagai tokoh yang meliputi pelbagai tajuk seperti kekeluargaan, remaja, dakwah, remaja puteri, komunikasi berkesan untuk remaja serta isu Palestin

Penyertaan dalam aturcara di karnival adalah percuma.

Justeru, kami ingin menjemput:

  1. Media – untuk membuat liputan sepanjang majlis perasmian PPN 2006 dan PPWN 2006. Satu sesi sidang media akan diadakan selepas kedua-dua majlis perasmian tersebut. Pihak media juga dijemput untuk membuat liputan sepanjang Karnival JIM Bersama Masyarakat diadakan.

  1. Orang ramai – untuk mengambil bahagian dalam semua aturcara Karnival JIM Bersama Masyarakat 2006.

Bersama ini disertakan aturcara penuh bagi PPN 2006, PPWN 2006 dan Karnival JIM Bersama Masyarakat dan peta untuk ke Kompleks Darul Puteri, Cheras, Kuala Lumpur.

Sila lawati laman kami untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang program-program di atas di : http://:ppn.jim.org.my/2006

Kehadiran tuan-tuan dan puan-puan kami nanti!


Wassalam.


Hj Nahar Md. Nor

Setiausaha Agung JIM

15 November 2006


No comments: