Tuesday, December 12, 2006

Perutusan WJIM Perlis


TAMRIN & MUQAYYAM 06 (prog aulad)
Alhamdulillah Wanita JIM Perlis baru sahaja selesai menganjurkan Program Tamrin & Mukhayyam 2006 (TAMU 06’) bagi anak-anak berumur antara 9-12 tahun pada 8-10 Disember. TAMU merupakan program tahunan dan kemuncak kepada aktiviti aulad dan banat di Perlis yang di adakan setiap tahun. TAMU 06’ kali ini m
embawa tema ‘Kami Mujahid Kecil’ dan disertai oleh 64 orang peserta.yang mana 51 orang dari jumlah peserta adalah anak-anak dari luar Perlis (Perak. P.Pinang dan Kedah). Kira-kira 40 orang anak-anak yang tiba dengan keretapi di bawa ke lokasi iaitu Masjid Al-Ehsan, Beseri menaiki bas JIM negeri Perlis.

Diantara aktiviti yang sangat diminati oleh anak-anak ialah ‘Khazinatul asrar race’ dan ‘Water survival skill’ Aktiviti Khazinatul Asrar Race menguji ketangkasan fizikal dan mental anak-anak mujahid kecil yang terpaksa menyelesaikan tugasan sambil menjelajah sekeliling kampung disekitar lokasi program manakala water survival di jalankan di Sungai Jerneh kira-kira 20 KM dari lokasi program. Sepanjang program anak-anak peserta sentiasa di minta melaungkan lagu ikrar dengan penuh semangat yang mana diantara rangkap lirik lagu ikrar tersebut ;

Kamilah anak pewaris dakwah

Kamilah anak soleh-solehah

Kamilah PENEGAK KALIMAH ALLAH

Doakan, insyaAllah

Semoga ikrar mereka ini benar-benar menjadi kenyataan.

Pihak Wanita JIM Perlis mengucapkan ribuan terima kasih dan syabas kepada Pengarah TAMU 06’ Pn. Mazailah dan barisan AJK beliau serta para fasilitator dari Jaiputra dan IPTIPs yang bekerja keras menjayakan program TAMU kali ini.

REMAJA PERLIS KE X-PERT

Wanita JIM Perlis juga ingin merakamkan ucapan tahniah dan syabas kepada 3 orang puteri-puteri kami Nur Raihana, Syifa’ dan Wan Balqis ( 16 tahun) serta pengiring Wan Aminah kerana kesungguhan mereka mewakili negeri Perlis ke program X-PERT (yang dengarnya amat-amat mencabar) di negeri Johor pada 7-10 Disember. Cabaran puteri-puteri ini bermula dengan perjalanan yang begitu jauh menaiki bas dari Perlis ke Johor. Arah pulang pula dua orang peserta puteri ini terpaksa pulang sendiri dengan bertukar-tukar pengangkutan; dari kereta (pak cik JIM) dari Johor ke KL kemudian menaiki LRT kemudian naik commuter jam 11 malam dan alhamdulillah selamat sampai ditangan TYDP JIM Ulu Selangor jam 12 malam ( 2 orang puteri ini akan mengikuti lawatan rombongan sekolah mereka ke Dar’ul Qur’an).

Semoga kepayahan yang mereka lalui semasa perjalanan dan juga program X-PERT itu menjadi bekalan tarbiyyah buat mereka dan menjadi asset buat negeri Perlis yang kecil ini. Diberitakan bahawa team PERTAN ( Perlis-Kelantan) ini yang kesemuanya remaja puteri dianugerahkan tempat kedua iaitu selepas team dari KL (campuran). Syabas!!

HEBAHAN !! PROG WJIM PERLIS TERDEKAT

MUQAYYAM AKAHWAT PERLIS (MAPs)

No comments: